طراحي داخلي مدرسه هويلونگان


هدف‌هاي متفاوتي را دنبال مي‌کرد. اما مهم‌ترين هدف طراحي و ساخت اين مدرسه، کمک به توسعه منطقه شهري و تقسيم جمعيت از بخش قديمي به بخش جديد شهر وکاهش آلودگي بود. از بين بردن شکاف آموزشي بين مراکز مختلف شهر نيز ديگر هدف ساخت اين مدرسه است. به طور کلي اين مدرسه در نظر داشت امکانات آموزشي فراهم کند که با متد روز همخواني داشته باشد.


براي طراحي اين دبيرستان زميني بزرگ و قابل ساخت در شهر هويلونگان منطقه‌ي چانگ پينگ، بعد از جاده‌ي کمربندي شمال پکن انتخاب شد. اين زمين واقع در يک منطقه مسي است که با ساختمان‌هاي بلند احاطه شده‌ است. اين دبيرستان از دور شبيه جزيره‌اي متروکه است. بنابراين بايد جذابيت وفضاي مدرسه به قدري باشد که با موضوع تراکم و محدوديت تک منظوره، مقابله کند.
فضاي عمومي
فضاي عمومي اين مدرسه از غرب به زمين بازي با مساحت 400 متر و از شرق به ساختمان آموزشي با محدود مي‌شود. در نمونه‌ي اوليه فضاي عمومي مدرسه حياط بسته‌ي سنتي‌اي به چشم مي‌خورد. اين حياط تلفيق زيبايي از درون گرايي و ارتباط همزمان محيط خارجي مدرسه و فضاي داخلي به‌وجود آورده است. در نقشه فضاي عمومي مکان‌هاي مختلفي از جمله؛ تئاتر در فضاي باز، باغات سبز و سکوهاي بزرگ با راهروهاي مشترک، ديده مي‌شود. ترکيب اين عناصر در کنار هم سبب شده تا انرژي و پويايي در اين مدرسه به صورتي آشکار وجود داشته باشد. همه‌ي اين موضوعات در کنار هم علاوه بر بالابردن سطح علمي و آموزشي دانش‌آموزان، تعامل چندجانبه‌ي بين مردم و محيط زيست را نيز تقويت خواهد کرد. محوطه‌ي بيروني محلي مناسب براي انجام فعاليت‌هاي عمومي است.

سالن‌ها
در قسمت پاييني محوطه‌ي عمومي سالن‌هاي اين مدرسه قرار دارند. سالن تربيت بدني، سالن اجتماعات، کتابخانه، کلاس‌هاي مشترک و غذاخوريِ اين مدرسه محيط بسيار مناسبي براي انجام فعاليت‌هاي مختلف است. مکان‌هاي مهم‌تر ازجمله؛ کلاس درس، آزمايشگاه و مديريت در قسمت مشرف به کل حياط و محيط بيروني قرار گرفته‌اند. اين اشراف و ارتباط همه جانبه به محيط خارجي به جاي قطع ارتباط کامل با سيستم شهري، تاثير مثبتي را بر روي روحيه دانش‌آموزان دارد.



دسترسي
اين مدرسه از نظر دسترسي، دسترسي کاملي به شهر، دانشگاه‌هاي مجاور، و تمامي راه‌هاي ارتباط شهري دارد.
مصالح
مصالح به کار رفته در ساخت اين بنا بسيار مرغوب بوده و از استفاده‌ي آجر و روکش سنگي پرهيز شده‌است. به جاي آن از مواد ساده، طبيعي و بادوام مثل چوب استفاده شده است. اين مصالح با رنگ‌هاي بسيار زيبا پوشانده شده است. و براي هر قسمت از رنگ‌هاي متفاوتي استفاده شده است. اين کار براي حفاظت از بافت پرفشار منطقه انتخاب شده است. در غير اين صورت بنا پس از مدتي از بين مي‌رود.
طراحي داخلي مدرسه
در اين بنا نمادسازي به وسيله‌ي رنگ‌ها صورت گرفته است. در سالن ورزشي و راهروي استخر اين مدرسه از ترکيبي از رنگ قرمز و قهوه‌اي است. براي تشخيص مکان‌هاي عمومي از ديگر مکان‌ها از رنگ سفيد استفاده شده است. عناصر رنگي براق هم در داخل ساختمان براي راهنماي واحد‌ها به کار گرفته شده‌است. در واقع در اين بنا سعي شده هر رنگ نشان‌دهنده مکان خاصي باشد. اين رنگ‌ها با هدف ايجاد نشاط و انگيزه در قسمت‌هاي مختلف به کار رفته است. در اين ساختمان قسمت زير زمين به گونه‌اي هدفمند، براي مواجه نشدن با کمبود فضاي آموزشي آماده شده‌است. نور زير زمين نيز با تعبيه پنجره‌ و استفاده از نور طبيعي حياط، تامين مي‌شود.
طراح نماي مدرن راهرو استخر: موسسه طراحي
موقعيت مکاني: شهر هويلونگان ، منطقه‌ي چانگ پينگ


از ديگر مقالات ما ديدن نماييد :


 


دکوراسيون داخلي منزل , طراحي داخلي لابي هتل , روف گاردن در تهران , طراحي داخلي رستوران سنتي , ويترين جلوي مغازه , طراحي داخلي مجتمع تجاري, دکوراسيون داخلي , دکوراسيون داخلي مغازه , دکوراسيون داخلي صرافي , دکوراسيون داخلي طلا فروشي , دکوراسيون داخل ويلا , دکوراسيون اداري مدرن, دکوراسيون داخلي هتل

طراحي داخلي مدرسه هويلونگان

مدرسه ,داخلي , دکوراسيون ,فضاي ,عمومي ,طراحي ,اين مدرسه , دکوراسيون داخلي ,شده است ,است در ,مدرسه از ,براي انجام فعاليت‌هاي ,طراحي داخلي مدرسه

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

سیویل 1400 رهیافت فرهنگ مطالب اینترنتی press2020 به دنبال حرف دلم gamesnews18 بهترین سایت درهم کالا بلاگی برای فایل ها شاعرانه عشق